Słowniczek wydawcy w programie partnerskim

słowniczek słownik glosarisz
Kto to jest wydawca, a kto reklamodawca? Co znaczy CPS? Co to jest lead? A co to tracking? Na pewno zetknęłaś się z tymi terminami jeżeli zajrzałaś na stronę choć jednego programu partnerskiego. Wiem, że nadmiar tych dziwnych skrótów i słów bardzo zniechęca do zagłębiania się w tajniki programów - na wstępie myślimy, że to biznes dla znawców tematu. Jednak to tylko pozorne trudności, bo wystarczy chwila skupienia uwagi i przejrzenia słowniczka najpopularniejszych terminów-straszydeł, aby wszystko stało się jasne. Zresztą zaraz się przekonasz.

Wydawca

Wydawca to ty. Innymi słowy, osoba, która publikuje treści reklamowe na swoim blogu, stronie www, portalu, a także w serwisach społecznościowych, grupach dyskusyjnych, na forach, w stopce maila, itp.

Reklamodawca

Osoba lub firma, która zleca reklamę wydawcy lub sieci afiliacyjnej.

CPS

Jeden z modeli rozliczenia. Oznacza cost-per-sale, czyli wydawca dostaje prowizję (a reklamodawca płaci za reklamę), jeżeli ktoś dokona zakupu za pośrednictwem jego linku partnerskiego lub innego materiału reklamowego.

CPL

Jeden z modeli rozliczenia. Oznacza cost-per-lead, czyli wydawca dostaje prowizję (a reklamodawca płaci za reklamę), jeżeli zdobędzie kontakt, tj.  za pośrednictwem jego linka partnerskiego lub innego materiału reklamowego ktoś zarejestruje się w serwisie reklamodawcy, wypełni wniosek, umówi się na spotkanie, itp. Ten model często wykorzystują banki.

CPC

Jeden z modeli rozliczenia. Oznacza cost-per-click, czyli wydawca dostaje prowizję (a reklamodawca płaci za reklamę), jeżeli ktoś kliknie w twój link partnerski lub inny materiał reklamowy.

Tracking

Innymi słowy, śledzenie ilości kliknięć w  twój link partnerski lub inny materiał reklamowy oraz, w zależności od modelu rozliczenia, wykonania odpowiedniej akcji (np. zakupu, rejestracji, itp).

Konwersja/ współczynnik konwersji

Stosunek kliknięć w twój link lub inny materiał reklamowy do ilości oczekiwanych akcji klikającego (np. zakupu, rejestracji, itp).

Link partnerski

Link zawierający twój unikatowy numer (inaczej parametr), zwany też id partnera. Np.:
www.przykladowy-sklep.pl/krem/pid=123

Plik xml/ product feed

Plik zawierający zbiór produktów udostępniany przez reklamodawcę. Zwykle zawiera opisy produktów, zdjęcia, ceny. Wszystkie te dane aktualizują się automatycznie jeżeli zostaną zmienione przez reklamodawcę. Pliku xml można użyć, np. do zbudowania sklepu partnerskiego.

Sklep partnerski

Prowadzony przez ciebie sklep internetowy, w którym prezentujesz produkty reklamodawcy. Sprzedaż odbywa się już na stronie reklamodawcy. Gotowy sklep partnerski oferuje sieć WebePartners. Szczegóły na ich stronie www.webepartners.pl

Widżet

Zwykle jest to ramka, w której wydawca zamieszcza wybrane produkty wraz ze zdjęciem, ceną i linkiem do sklepu/ strony reklamodawcy.

Np.


API

Skrót API oznacza interfejs programistyczny aplikacji. Jest to zbiór reguł i opisów umożliwiający komunikacje między programami komputerowymi. W przypadku sieci afiliacyjnych jest to narzędzie dedykowane dla programistów i web-developerów. 


Czy coś jeszcze dodać? Czekam na propozycje.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Niektóre linki na tym blogu są linkami partnerskimi, które mogą zapisywać pliki cookie w twojej przeglądarce.
Co to są linki partnerskie?
Copyright © 2014 Jolka potrafi... , Blogger
Do góry