Siedź cicho w kącie, znajdą cię. Też wam tak mówiono? Nie muszę was przekonywać, że obecnie to jedna z najgorszych rad jakie można usłyszeć. Jak się ma do blogosfery? Były czasy kiedy wystarczyło ciekawie pisać, żeby ściągnąć do siebie firmy i instytucje chętne do współpracy. Dziś mają oni do wyboru, do koloru blogów, vlogów i innych form wyrażania opinii. Jak wybić się w tłumie, szczególnie na początku kariery influencera? Oprócz autopromocji na różnych portalach społecznościowych i agregatorach blogów jak zBlogowani czy Bloglovin', warto założyć sobie profile na platformach pośredniczących w kontakcie blogera z potencjalnym reklamodawcą.
Platformy dla blogerów
Chcę ci dziś przybliżyć dwie platformy ułatwiającym spotkanie blogera z reklamodawcą: WhitePress i Reach a Blogger. Możesz założyć sobie darmowy profil, aby dać się poznać firmom szukającym blogerów do napisania/ opublikowania artykułu sponsorowanego, czy przetestowania produktu i napisania recenzji.
ReachaBlogger
Dobre miejsce, żeby zacząć poszukiwanie ofert współpracy. Po bezpłatnej rejestracji, masz dostęp do katalogu ofert klientów. Od razu zauważysz, że platforma oferuje dwa rodzaje rozliczeń: pieniężne i barterowe. Zanim jednak będziesz mogła zgłosić swoją kandydaturę, uzupełnij swój profil. Opisz dokładnie swojego bloga, vloga, fan page na Facebooku, profil na Instagramie lub Tumblr, dodając statystyki potwierdzone print screenem np. z Google Analytics. Na koniec napisz, co możesz zrobić dla zleceniodawcy i określ cenę. Wkrótce twój blog, lub inny kanał, będzie widoczny w katalogu. Im lepiej się zaprezentujesz, tym większa szansa, że zostaniesz "wyłowiona" przez zleceniodawcę. Oczywiście możesz też sama zgłosić swojego bloga do współpracy, jeżeli zauważysz ciekawe ogłoszenie w katalogu ofert, a twój blog (lub inne medium) spełnia kryteria określone przez klienta.
Kiedy reklamodawca zaakceptuje twój tekst, twoje konto na platformie zostanie zasilone ustaloną wcześniej kwotą. Będziesz ją mogła wypłacić po przekroczeniu 50 zł. Jeśli nie prowadzisz firmy, możesz rozliczyć się na podstawie umowy o dzieło i rachunku. Wypłata następuje zwykle w ciągu kilku dni. Warto wiedzieć, że wynagrodzenie będzie pomniejszone o 10% prowizji.
Whitepress

Nie jesteś zobligowana do przyjmowania wszystkich zleceń. Firma prześle ci dokładny opis, żebyś mogła zdecydować czy zlecenie/ oferta ci odpowiada. Sama określasz warunki współpracy i stawki.
WhitePress rozlicza się z blogerami nie prowadzącymi działalności gospodarczej na zasadzie umowy o dzieło. Po opublikowaniu płatnego artykułu, informujesz o tym redakcję, aby mogli dokonać weryfikacji poprawności publikacji. Jeżeli wszystko się zgadza, możesz od razu wypłacić środki. Powinny trafić na twoje konto następnego dnia roboczego, po dostarczeniu faktury VAT/ rachunku.
Wymagania WhitePress
Aby dołączyć do bazy influencerów, trzeba spełniać określone warunki. Dla blogerów to 1000 UU (unikalnych użytkowników). Może masz jeszcze inne kanały komunikacji z czytelnikami jak YouTube, fan page na Facebooku, czy konto na Instagramie - twoje zasięgi na tych platformach też mają duże znaczenie dla reklamodawców (sprawdź aktualne wymagania tutaj).
Kiedy już wejdziesz na stronę WhitePress, zajrzyj do bazy wiedzy, gdzie znajdziesz cenne wskazówki dotyczące działań w internecie oraz obowiązkowo na ich specjalną stronę dla influencerów.
Czy masz już konto, na którejś z powyższych platform dla blogerów? A może chcesz polecić inną, z której jesteś zadowolona?
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz